Általános szerződési feltételek
Elérhetőségek
A cég neve: Realsys Reload Kft.
Székhely: 2120 Dunakeszi, Iskola utca 9. X/43
Nyilvántartásba vevő hatóság: Fovárosi Bíróság, mint Cégbíróság
Cégjegyzékszám: Cg.13-09-173390
Adószám: 25107630-2-13
Kapcsolattartó: Kozonics Norbert
Levelezési cím: 2120 Dunakeszi, Iskola utca 9. X/43
E-mail: info@karorad.hu
Kapcsolattartó telefonszáma: +36 70 / 341-6419
Webáruházunk tárhely szolgáltatását az AB Plusz Bt, kivitelezését és fejlesztését saját cégünk, az Realsys Reload Kft. végzi.
Általános Szerződési Feltételek
Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) tartalmazzák a Realsys Reload Kft. (székhelye: 2120 Dunakeszi, Iskola utca 9. X/43, a Fővárosi Bíróság, mint Cégbíróság Cg.13-09-173390 cégjegyzékszámon nyilvántartásba vette, adószáma: 25107630-2-13), mint eladó (továbbiakban: eladó, vállalkozás) internetes webáruházában forgalmazott termékeket a vásárlók (továbbiakban: vásárlók, fogyasztók) eladóval szemben érvényesíthető jogait, illetve az eladó kötelezettségeit és felelősségét. A vásárló a webáruházban történő megrendelés elküldésével egyidejűleg elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el jelen ÁSZF-et.
A szerződés nyelve és formája
Az ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések magyar nyelven köttetnek. A webáruházban leadott megrendelés ráutaló magatartással tett jognyilatkozatnak minősül, így az nem minősül írásban kötött szerződésnek, azt az eladó nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető és nem megtekinthető.
Árak
A termékek fogyasztói ára mindig a kiválasztott termék mellett vagy alatt kerül feltüntetésre. Az árak minden esetben magyar forintban értendők, és a 27% Áfát tartalmazzák. A weboldalon található árak előfordulhat, hogy tévesen kerülnek feltüntetésre, ebben az esetben cégünk fenntartja magának az árváltoztatás jogát. Amennyiben ezt a módosított árat a vásárló nem fogadja el, úgy eladónak jogában áll a hatályos jogszabályok szerint a megrendelést nem elfogadni és annak teljesítését megtagadni. A webáruház a termékek tulajdonjogát a vételár kiegyenlítéséig fenntartja magának. A www.karorad.hu-n feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, a honlap tulajdonosának részéről nem minősül nyilvános ajánlattételnek! Megrendelés esetén eladó a megrendelést elektronikus úton visszaigazolja vásárlónak a pontos vételárral és szállítási feltételekkel.
A vásárlás menete
A www.karorad.hu online áruházban történő vásárláshoz előzetes regisztráció nem szükséges, elegendő csak a személyes adatok (név, cím, elérhetőség, és e-mail cím) megadása a kosár oldalon. Regisztrációra is van lehetőség, de amennyiben nem sűrűn vásárol úgy felesleges regisztrálni. A regisztrációt, hírlevélküldésre és promóciós tevékenységre cégünk nem használja fel.
Kosár és tartalma
A gyűjtő oldalon a termékre kattintva, az adott termék oldalára érkezik. A "kosárba" gomb megnyomásával a termék a jobb felső sarokban található kosárba kerül (a kosár tartalma ekkor frissül). A jobb felső sarokban található kosár mezőre kattintva léphet be a kosarába, itt tetszőlegesen törölheti az egyes termékeket. Amennyiben több terméket adna a kosárhoz, úgy bármely termékkategóriára kattintva visszaléphet az oldalra, miközben a kosár tartalma megmarad és hozzáadhatja a kívánt termékeket. A kosárban lévő terméke(ke)t a piros ikonnal tudja törölni. A kosár oldalon három lehetőség közül választhat.
Regisztráció: itt tud regisztrálni amennyiben szeretne.
Vásárlás vendégként: ekkor elegendő a tovább gombra nyomni.
Regisztrált vevő: ehhez előzetesen regisztráció szükséges. Az e-mail cím és jelszó megadása után, a regisztrációkor megadott adatok alapján vásárolhat.
Megrendelés véglegesítése
Az adatok pontos kitöltése után a "Megrendelés elküldése" gomb megnyomásával a rendelés elküldésre kerül, mely tartalmazza a megrendelt termék árát. A szállítási költség ezután kerül kiszámításra, amennyiben 30 000 Ft alatti összegben vásárol 1990 Ft a szállítási díj. Erről az e-mail-es visszaigazolásban is kap értesítést. A megrendelés elküldése vásárló részére fizetési kötelezettséget keletkeztet!
Rendelés feldolgozás és a szerződés megkötése
A megrendelés a vásárlót 48 órás időtartamban köti. Amennyiben megrendelését az általános szerződési feltételek szerint 48 órán belül nem igazolja vissza az eladó, úgy a vásárló mentesül a megrendelési kötöttsége alól. A vásárlónak bármikor lehetősége van a megrendelés leadására. Az eladó legkésőbb a vásárló megrendelésének elküldését követő 48 órán belül elektronikus úton visszaigazolja vásárló megrendelését. A szerződés az eladó által tett ajánlatnak a vásárló által történő elfogadásával jön létre.
Termék információk
A kiválasztott termék jellemzői az árucikkre vonatkozó kép mellett és alatt találhatóak. A felsorolt jellemzők tájékoztató jellegűek, előfordulhatnak elírások, ezek változtatási jogát a terméket gyártó cég, és az online áruház üzemeltetője egyaránt fenntartja! Az esetleges elírásokért, (ár, méret, szín stb.) felelősséget az online áruház üzemeltetője nem vállal és a változtatások jogát is fenntartja. A színek eltérhetnek a valóságtól, mert azok nagyban függnek a vásárló, ill. felhasználó által megjelenítésre használt eszköztől, illetve annak beállításaitól. Cégünk az ebből eredő félreértésekért semmilyen felelősséget nem vállal. Amennyiben bizonytalan, úgy a problémák elkerülésének megelőzésére a színek tekintetében kérjük egyeztessen munkatársunkkal. A készletet, és a termékek listáját folyamatosan ellenőrizzük és frissítjük. Ennek ellenére előfordulhat, hogy a rendelt termék mégsem elérhető. A nem teljesíthető rendelésről a megrendelő legkésőbb a megrendelést következő munkanapon e-mail értesítést kap. Amennyiben a felhasználó által megrendelt termék nincs a webáruház készletén, és a vásárló által meghatározott időpontig a leszállítása nem lehetséges, úgy a vásárlónak jogában áll a vásárlási szándékától elállni. Amennyiben nem érkezik a megrendelést követő legkésőbb 48 órán belül az Ön által megadott e-mail címre egy automatikus elektronikus levél, amely tartalmazza a megrendelt terméket és a termékkel kapcsolatos információkat, valamint a megrendelő adatait, kérjük, hogy vegye fel velünk a kapcsolatot az oldal tetején megadott elérhetőségeink egyikén. Amennyiben az automatikus elektronikus üzenet megérkezik az Ön által megadott e-mail címre, de a megrendelő adatainál észleli, hogy korábban hibás adatot, adatokat szerepeltetett, kérjük, hogy mielőbb vegye fel velünk a kapcsolatot az oldal tetején megadott elérhetőségeink egyikén.
A megrendelést akkor véglegesíti webáruházunk, és akkor tekinthető szerződésnek, ha azt a vásárló részére az online áruházunk (az eladó) visszaigazolja, és elfogadja. Az elállás jogát a webáruház fenntartja.
Fizetési módok
Utánvéttel: átvételkor (utánvét a futárnak, vagy a postásnak fizetendő). A megrendelt termék, valamint a kiszállítás költsége csomagküldő szolgáltatás igénybevétele esetén a termék kiszállításakor, átvételkor kerül megfizetésre készpénzben a futárnak, a csomag átadásával egy időben.
Készpénzben: személyes átvételkor. A megrendelt terméket a Realsys Reload Kft által üzemeltetett óraüzletben személyesen az átvételkor tudja kifizetni. A cégünk által kiállított számla és a rendelt termék átvételekor.
Szállítási mód
Cégünk a Magyar Posta futárszolgálattal szállíttatja csomagjait. A szállítási díj Magyarország területén belül 1990 Ft, 30 000 Ft felett ingyenes, azaz a házhoz szállítás díjtalan! A 12:00 után beérkező rendelések, csak a következő munkanapon kerülnek feldolgozásra. A szállítási idő, a feldolgozástól számított 1-3 munkanap.
A vásárlót megillető elállási jogról
Elállási jog gyakorlásának menete
A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet értelmében megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja a termék adásvételére irányuló szerződés esetén, vagy a termék, esetlegesen több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított 14 napon belül. A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is bármikor gyakorolja. Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása
A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletben biztosított jogát az alábbi minta alapján e-mail-ben az info@karorad.hu e-mail címre, vagy az alábbi és a honlapról innen letölthető: Elállási nyilatkozat minta felhasználásával postai úton gyakorolhatja az alábbi címre való megküldéssel:
Címzett: Realsys Reload Kft.
Cím: 2120 Dunakeszi, Iskola utca 9. X/43
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A vételárat az alábbi bankszámlaszámra kérem visszautalni: A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Keltezés
Az elállási nyilatkozat érvényessége
Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a
fogyasztó nyilatkozatát a 14 naptári napos határidőn belül elküldi.
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
Az eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni.
Az eladó kötelezettségei elállás esetén
Az eladó visszatérítési kötelezettsége
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak
megfelelően eláll a szerződéstől, az eladó legkésőbb az elállásról való
tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó
által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a
teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási
díjat is.
Az eladó visszatérítési kötelezettségének módja
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy
felmondás esetén az eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó
által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A
fogyasztókifejezett beleegyezése alapján az eladó a visszatérítésre más
fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen
többletdíj nem terhelheti. A fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul
megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem
miatt az eladót felelősség nem terheli.
Többletköltségek
Ha a fogyasztó nem a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól
eltérő fuvarozási módot választja, elállás esetén az ebből adódó
többletköltségeket az eladó nem köteles visszatéríteni. Ilyen esetben a
feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn eladó
visszatérítési kötelezettsége.
Visszatartási jog
Az eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget,
amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget
kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi
időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel feladott küldeményeket
eladónak nem áll módjában elfogadni.
A fogyasztó kötelezettségei elállás vagy felmondás esetén
A termék visszaszolgáltatása
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak
megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de
legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni,
illetve az eladónak vagy az eladó által a termék átvételére
meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben
teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta
előtt megküldi.
A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségek viselése
A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének költségét. A terméket az
eladó címére kell visszaküldeni, illetve személyesen az eladó
üzlethelyiségébe nyitvatartási időben eljuttatni.
Postázási cím: 2120 Dunakeszi, Iskola utca 9. X/43. Postai úton
történő feladás esetében a fogyasztó felelőssége a szakszerű csomagolás,
és a csomag biztonságos szállíttatása (ajánlatos a csomagot
értékbiztosítással feladni). Az elveszett vagy sérült csomagokért eladó
felelősséget nem vállal.
Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért
A vállalkozás követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és
működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó
használatból eredő értékcsökkentés megtérítését. (Kiemelt figyelemmel
ügyeljen a termék sérülésmentességére.)
Az elállási jog kizártsága
Az eladó kifejezetten felhívja a fogyasztó figyelmét, hogy fogyasztó
nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29.
§. (1) bekezdésében foglalt esetekben, így különösen a c és az e pontban
meghatározottak esetén: olyan nem előre gyártott termék esetében,
amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére
állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a
fogyasztó személyére szabtak; olyan zárt csomagolású termék
tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást
követő felbontása után nem küldhető vissza.
Jótállás, kellékszavatosság, termékszavatosság
Garanciális javítás feltételei
A termékek garanciális javítását a márkaképviselet által kijelölt
garanciális szerviz végzi. Címét és elérhetőségét a termék mellé
mellékelt gyári használati útmutató és garancia füzet tartalmazza. A
szervizbe való eljuttatás a fogyasztó feladata és költsége. A szervizbe a
terméken túl a garancia füzetet, a számlát, vagy annak másolatát is
küldje el, hiszen a garanciális javítás csak ezek megléte mellett
lehetséges. Fogyasztónak előzetes egyeztetés és ügyintézési díj mellett
lehetősége van eladón keresztül kezeltetni a garanciális és szerviz
igényeit.
Jótállás
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással
kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező
jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz
előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország
területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a
rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.
A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek
tekintetében a kötelező jótállás egy év, melynek kezdő időpontja a
termék fogyasztónak történő átadásának a napja vagy ha az üzembe
helyezést az eladó, vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés
napja.
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben
mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Az eladó jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül,
ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A
jótállási jogokat kizárólag a fogyasztónak minősülő vásárló
érvényesíthet.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó
részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát
szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést az eladó,
vagy annak megbízottja végezte el, illetve, ha a szakszerűtlen üzembe
helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza),
rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban
foglaltak figyelmen kívül hagyása; helytelen tárolás, helytelen kezelés,
rongálás; elemi kár, természeti csapás okozta.
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó:
elsősorban választása szerint javítást vagy cserét követelhet, kivéve,
ha a választott jótállási igény teljesítése em lehetséges, vagy ha az
az eladónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva
aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék
hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a
jótállási igény teljesítésével a Felhasználónak okozott érdeksérelmet.
Amennyiben az eladó a javítást vagy a cserét nem vállalta ezen
kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit
kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a javításhoz, vagy a
cseréhez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó választása szerint a
vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát az eladó költségére
maga kijavíthatja, vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a
szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe
helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, az
eladó nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a
terméket cserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű
használatot akadályozza.
A javítást vagy cserét a termék tulajdonságaira és a Felhasználó által
elvárható rendeltetésére figyelemmel, megfelelő határidőn belül, a
fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. Az eladónak törekednie kell
arra, hogy a javítást, vagy cserét legfeljebb tizenöt napon belül
elvégezze. A javítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet
beépítésre.
Nem számít bele a jótállási időbe a javítási időnek az a része, amely
alatt a fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A
jótállási idő a terméknek vagy a termék részének cserélése, javítása
esetén a cserélt, javított termékre (termékrészre), valamint a javítás
következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik. A
jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az eladót
terhelik.
Fogyasztót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt
kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és
jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen
korlátozásoktól függetlenül Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a
Kellékszavatossági és Termékszavatossági pontban meghatározott
jogosultságoktól függetlenül megilletik. A jótállás tehát nem érinti a
fogyasztó jogszabályból eredő, így különösen kellékszavatossági és
termékszavatossági, illetve kártérítési jogainak érvényesítését.
Amennyiben felek között jogvita alakulna ki, melyet békés úton
rendezni nem tudnak, a fogyasztó békéltető testületi eljárást
kezdeményezhet, a Panaszkezelési és jogérvényesítési lehetőségek pontban
feltüntetettek szerint.
Használati útmutató, jótállás, szavatosság
Javítás után a szakszervizből a termék csomagküldő szolgáltatással
kerül vissza fogyasztóhoz, illetve átvehető személyesen a
szakszervizben. A javítás a megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak
okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kerül elvégzésre. Amennyiben
fogyasztó eladót bízza meg az ügyintézéssel, eladó törekszik arra, hogy
az ügy jellegétől függően az 15 napon belül elintézésre kerüljön.
Vásárlói véleményeltérés esetén eladó a fogyasztó kifogásáról
jegyzőkönyvet vesz fel és a panaszkezelési eljárásnak megfelelően jár el
(ld. lentebb) úgy, hogy az ügy jellegétől függően szakszerviztől
szakvéleményt szerez be. Amennyiben a hiba ténye, jellege, illetve a
hiba keletkezésének időpontja megállapításához különleges szakértelem
szükséges, a fogyasztó a kijelölt minőségvizsgáló szervezetektől
közvetlenül kérhet szakvéleményt. A szakvéleményezés lehetővé tétele
érdekében a webáruház fokozott mértékben együttműködik. Ennek keretében a
fogyasztó részére (a hiba jellegére és keletkezésének lehetséges okaira
vonatkozó) álláspontjáról haladéktalanul írásbeli nyilatkozatot ad.
További vita esetén a fogyasztó a helyi Békéltető Testülethez, valamint
az illetékes Városi Bírósághoz fordulhat. A jótállási kötelezettség nem
áll fenn, ha eladó vagy a kijelölt szakszerviz bizonyítja, hogy a hiba
nem rendeltetésszerű, a használati útmutatóban leírttól eltérő, durva
használat, átalakítás, szakszerűtlen kezelés, helytelen tárolás, elemi
kár vagy egyéb vásárlás után keletkezett okból következett be.
Kérjük, a használati útmutatóban leírtakat saját érdekében tartsa be,
mert eltérő használat, kezelés miatt bekövetkezett hiba esetén az
termékért jótállást nem vállalunk. A jótállás nem vonatkozik: elem,
óraszíj, óraüveg, valamint ezek mindennapi használatából adódó
elhasználódására, karcolásokra, kopásokra, illetve díszítő kövek külső
behatásra történő elvesztésére sem.
Kellékszavatosság
Fogyasztó az eladó hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben
kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló
2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelően.
Fogyasztói szerződés esetén a fogyasztónak minősülő vásárló az átvétel
időpontjától számított két éves elévülési határidő alatt érvényesítheti
szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék
átadásának időpontjában már léteztek. Az elévülési határidőn túl
kellékszavatossági jogait a fogyasztó érvényesíteni már nem tudja.
Nem a fogyasztóval kötött szerződés esetén a vásárló az átvétel
időpontjától számított egy éves elévülési határidő alatt érvényesítheti
szavatossági igényeit.
A fogyasztó választása szerint az alábbi kellékszavatossági igényekkel
élhet: kérhet javítást vagy cserét, kivéve, ha ezek közül a fogyasztó
által választott igény teljesítése nem lehetséges, vagy a vállalkozás
számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel
járna. Ha a javítást, vagy a cserét a fogyasztó nem kérte, illetve nem
kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását,
vagy a hibát a vállalkozás költségére a fogyasztó is kijavíthatja,
illetve mással kijavíttathatja vagy végső esetben a szerződéstől is
elállhat.
A fogyasztó a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is
áttérhet, az áttérés költségét azonban fogyasztó viseli, kivéve, ha az
indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
A fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de
nem később, mint a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül
közölni.A fogyasztó közvetlenül az eladóval szemben érvényesítheti
kellékszavatossági igényét.
A teljesítést, vagyis a kiszállítást, ill. átvételt követő hat hónapon
belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a
teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba
jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. Az eladó
csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti,
vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a fogyasztó részére történő
átadást követően keletkezett. Ennek alapján az eladó nem köteles a
fogyasztó kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba
oka, a termék nem rendeltetésszerű használatának következménye. A
teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher
megfordul, vagyis vita esetén a fogyasztónak kell bizonyítania, hogy a
hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.
Termékszavatosság
Termékszavatosság kizárólag ingó dolog, jelen esetben termék hibája
esetén merülhet fel. Ez esetben a fogyasztónak minősülő vásárló
választása szerint a Kellékszavatosság pontban meghatározott jogát vagy
termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a
fogyasztó kizárólag a hibás termék javítását, vagy cseréjét kérheti.
A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba
hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig akkor, ha nem
rendelkezik a gyártó által adott műszaki leírásban szereplő
tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét a fogyasztó a termék gyártó
általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. A
határidő elteltével ezen jogosultságát elveszti.
A fogyasztó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog
gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját
termékszavatossági igény érvényesítése esetén a fogyasztónak kell
bizonyítania. A gyártó vagy forgalmazó kizárólag akkor mentesül
termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy a
terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta
forgalomba; vagy a hiba a tudomány és a technika állása szerint a
forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy a termék
hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A
gyártónak vagy forgalmazónak a mentesüléshez elegendő a felsoroltakból
egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény
egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági
igény eredményes érvényesítése esetén azonban a cserélt termékre,
illetve javított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a fogyasztó
a gyártóval szemben érvényesítheti.
Szavatossági igények érvényesítése
A szavatossági igényeit a fogyasztó az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti:
Név: Realsys Reload Kft.
Levelezési cím: 2120 Dunakeszi, Iskola utca 9. X/43
Telefonszám: +36 70 / 341-6419
E-mail cím: info@karorad.hu
Felelősség korlátozása
Mindenkor a Felhasználó felelőssége felmérni, hogy hogyan védheti meg a
számítógépén tárolt adatait a behatolóktól. A webáruházban történő
vásárlás feltételezi a felhasználó részéről az internet lehetőségeinek
és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai
teljesítményekre és a felmerülő hibákra. Eladót nem terheli felelősség,
ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami
megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.
Panaszkezelési és jogérvényesítési lehetőségek
A vásárló a termékkel vagy az eladó tevékenységével kapcsolatos
fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken és módokon terjesztheti
elő:
E-mail: info@karorad.hu
Telefonszám: +36 70 / 341-6419
Szóban vagy írásban
A vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró
személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve
értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására,
tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és
szükség szerint orvosolni. Amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása a
panasz jellegéből adódóan nem lehetséges, vagy a fogyasztó a panasz
kezelésével nem ért egyet, a vállalkozás a panaszról és az azzal
kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet
felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli
panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. A vállalkozás a telefonon
vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt
szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül - az
írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az
érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.
A vállalkozás minden egyéb esetben az írásbeli panaszra vonatkozó
szabályok szerint köteles eljárni. A telefonon vagy egyéb elektronikus
hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a
vállalkozás egyedi azonosítószámmal látja el, mely a későbbiekben
egyszerűsítheti a panasz visszakeresését.
Az írásbeli panaszt a vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül
alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését
követően 30 napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és
intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály,
hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panasz elutasítása esetén a
vállalkozás az elutasítás indokairól tájékoztatja a fogyasztót.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek az alábbiakat kell tartalmaznia:
A fogyasztó neve, lakcíme,
A panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
A fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
A vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos
álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
A jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus
hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz
kivételével - a fogyasztó aláírása,
A jegyzőkönyv felvételének helye, ideje, illetve telefonon vagy egyéb
elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli
panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati
példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak
kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban
tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely
hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A
tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a
fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület
székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési
címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a
fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető
testületi eljárást.
Abban az esetben, ha az eladó és a vásárló között esetlegesen fennálló
fogyasztói jogvitát az előzőekben leírt lehetőségek alapján nem
rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a
vásárló számára.
A fogyasztóvédelmi hatóságoknál való panasztétel
Amennyiben a vásárló fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult
panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi
hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a
fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú
hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási
hivatalok látják el, ezek listáját az alábbi linken találja.
http://jarasinfo.gov.hu/
Bírósági eljárás
A vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének
bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári
Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Per
rendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Békéltető testületi eljárás
A vásárló az eladóval szemben fogyasztói panasszal élhet. Ha a vásárló
fogyasztói panaszát elutasítják, úgy jogosult a lakóhelye vagy
tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez fordulni.
Az eljárás megindításának feltétele a békéltető testületnél a következő.
A fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a
vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme
alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt
békéltető testület illetékes.
A vállalkozást a együttműködési kötelezettség terheli a békéltető testületi eljárásban.
Ez alapján a vállalkozásokat válaszirat megküldésének kötelezettsége
terheli, a békéltető testület felhívására. A vállalkozásokat továbbá a
békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség és az egyezség
létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása is
terheli.
A vállalkozásunkhoz tartozó területileg illetékes békéltető testület elérhetősége:
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
telefonszáma: +36(1)-269-0703
e-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
A további békéltető testületek listája országosan
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; mariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 6-8. III. emelet 331.
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
A békéltető testületekről és működésükről bővebben itt tájékozódhat: http://www.fogyasztovedelem.kormany.hu
Európai Bizottság online vitarendezési platformja
Az Európai Bizottság által létrehozott honlap, amelyen regisztráció
után lehetőség nyílik a felek vásárlással kapcsolatos jogvitájának
rendezésére. Így a vásárló egy kérelem kitöltésével elkerülheti a
bírósági eljárást és érvényesítheti jogait.
Európai Bizottság online vitarendezési platformja itt érhető el:
EU online vitarendezési platform